5 pomysłów na FIT obiad

Słyszysz: zdrowy obiad - myślisz: ryż z kurczakiem i brokułami? Mam tak samo! O ile uwielbiam śniadania, owsianki, omlety, naleśniki, placki i inne pyszne kombinacje to zazwyczaj obiad wygląda identycznie każdego dnia. Wprawdzie czasami pozwalam sobie na odrobinę szaleństwa i zamieniam ryż na różnego rodzaju kasze, brokuły na inne warzywne dodatki ale formuła zwykle jest bardzo podobna. Dlaczego? Po prostu, codzienne sprawy pochłaniają sporo czasu i często nie mam go aż tyle żeby wydziwiać, ale oto nadchodzą zmiany! Żeby dieta była skuteczna i dawała radość z jej stosowania musi być RÓŻNORODNA. Wtedy jedzenie nie będzie nudziło, będziemy czekać na każdy kolejny posiłek i nie będą przychodzić nam do głowy żadne pokusy. To chyba brzmi rozsądnie. A więc podejmuję wyzwanie! Będę wydziwiać, mącić, szukać i kombinować z obiadami ile się tylko da. Dzisiaj początek serii pomysłów na różnorodne obiadki i lunche, które nie będą nudzić. Zdjęcia pochodzą z mojego IG, jeśli macie ochotę na więcej... zapraszam!

1. Brokułowo-kalafiorowa zupa krem

 

UWIELBIAM zupy krem! Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, w dodatku sycące i przepyszne. Wystarczy ugotować ulubione warzywa, zblendować, doprawić i gotowe. Moja propozycja to krem przygotowany z 1 brokuła i 1 kalafiora, podane z jogurtem i orzechami włoskimi. Taką zupę można też podać grzankami, będzie idealnym, rozgrzewającym lunchem na chłodne jesienne wieczory. Mamy sezon na brokuły i kalafiory więc warto korzystać!

2. "Mielone" kotlety z czerwonej fasoli


Odkryłam to cudo, kiedy jeszcze byłam na diecie wegetariańskiej i brakowało mi jakiegoś mięsnego zamiennika. To również bardzo szybkie i proste danie. Puszkę czerwonej fasoli konserwowej ugniatamy z podsmażoną cebulką i ulubioną mąką (u mnie zwykle jaglana lub gryczana), formujemy kotlety i smażymy. Nawet mój tata mięsożerny smakosz przyznał, że są smaczne. W dodatku pogate w białko i bardzo sycące.

3. Kaszotto 


Mała modyfikacja risotto, gdzie zamiast ryżu używamy kasz to moja ulubiona propozycja na lunchboxy. Są banalnie proste i szybkie w przygotowaniu. Zwykle stawiam na kaszę jaglaną, bo jej formuła najlepiej łączy się z innymi dodatkami, w tym przypadku dodałam jeszcze fasolkę, brokuły, ciecierzycę i wymieszałam z domowym sosem pomidorowym. Na zdjęciu po prawej jeszcze klasyczna sałatka z pomidorami i odrobiną fety.

4. Faszerowane cukinie


Cukinie to moja miłość lata. Są tak lekkie i smaczne, że praktycznie każdego dnia stanowiły dodatek do różnych dań. Faszerować można niemalże wszystkim, ja zwykle dodaję paprykę, cebulę, oliwki, kurczaka lub mięso wołowe, na górę jeszcze mozzarella i mamy pyszne fit zapiekanki :) W internecie jest masa przepisów na różne odsłony faszerowanej cukini, te ze zdjęcia zrobiłam z tego przepisu: KLIK

5. Danie a'la spaghetti


Znów będzie szybko, łatwo i smacznie. Zamiast pszennego makaronu spaghetti - pełnoziarnisty penne. Zamiast sosu pomidorowego i mięsa mielonego - szpinak z awokado. Zamiast żółtego sera - feta półtłusta. Odchudzone i naprawdę smaczne. Spróbujcie!

To moje pierwsze propozycje, ale nie zamierzam spocząć na laurach. Będę szukać i wypróbowywać kolejne pomysły na zdrowe, nietypowe obiady, które są proste i szybkie w przygotowaniu. Jeśli moje propozycje Wam się podobają, zapraszam również na mój instagram, tam wrzucam więcej tego, co dzieje się w mojej kuchni. A może Wy macie jakieś sprawdzone przepisy? Podsyłajcie i będziemy się wzajemnie inspirować. Buziaki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz