5 pomysłów na FIT obiad

Słyszysz: zdrowy obiad - myślisz: ryż z kurczakiem i brokułami? Mam tak samo! O ile uwielbiam śniadania, owsianki, omlety, naleśniki, placki i inne pyszne kombinacje to zazwyczaj obiad wygląda identycznie każdego dnia. Wprawdzie czasami pozwalam sobie na odrobinę szaleństwa i zamieniam ryż na różnego rodzaju kasze, brokuły na inne warzywne dodatki ale formuła zwykle jest bardzo podobna. Dlaczego? Po prostu, codzienne sprawy pochłaniają sporo czasu i często nie mam go aż tyle żeby wydziwiać, ale oto nadchodzą zmiany! Żeby dieta była skuteczna i dawała radość z jej stosowania musi być RÓŻNORODNA. Wtedy jedzenie nie będzie nudziło, będziemy czekać na każdy kolejny posiłek i nie będą przychodzić nam do głowy żadne pokusy. To chyba brzmi rozsądnie. A więc podejmuję wyzwanie! Będę wydziwiać, mącić, szukać i kombinować z obiadami ile się tylko da. Dzisiaj początek serii pomysłów na różnorodne obiadki i lunche, które nie będą nudzić. Zdjęcia pochodzą z mojego IG, jeśli macie ochotę na więcej... zapraszam!

1. Brokułowo-kalafiorowa zupa krem

 

UWIELBIAM zupy krem! Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, w dodatku sycące i przepyszne. Wystarczy ugotować ulubione warzywa, zblendować, doprawić i gotowe. Moja propozycja to krem przygotowany z 1 brokuła i 1 kalafiora, podane z jogurtem i orzechami włoskimi. Taką zupę można też podać grzankami, będzie idealnym, rozgrzewającym lunchem na chłodne jesienne wieczory. Mamy sezon na brokuły i kalafiory więc warto korzystać!

2. "Mielone" kotlety z czerwonej fasoli


Odkryłam to cudo, kiedy jeszcze byłam na diecie wegetariańskiej i brakowało mi jakiegoś mięsnego zamiennika. To również bardzo szybkie i proste danie. Puszkę czerwonej fasoli konserwowej ugniatamy z podsmażoną cebulką i ulubioną mąką (u mnie zwykle jaglana lub gryczana), formujemy kotlety i smażymy. Nawet mój tata mięsożerny smakosz przyznał, że są smaczne. W dodatku pogate w białko i bardzo sycące.

3. Kaszotto 


Mała modyfikacja risotto, gdzie zamiast ryżu używamy kasz to moja ulubiona propozycja na lunchboxy. Są banalnie proste i szybkie w przygotowaniu. Zwykle stawiam na kaszę jaglaną, bo jej formuła najlepiej łączy się z innymi dodatkami, w tym przypadku dodałam jeszcze fasolkę, brokuły, ciecierzycę i wymieszałam z domowym sosem pomidorowym. Na zdjęciu po prawej jeszcze klasyczna sałatka z pomidorami i odrobiną fety.

4. Faszerowane cukinie


Cukinie to moja miłość lata. Są tak lekkie i smaczne, że praktycznie każdego dnia stanowiły dodatek do różnych dań. Faszerować można niemalże wszystkim, ja zwykle dodaję paprykę, cebulę, oliwki, kurczaka lub mięso wołowe, na górę jeszcze mozzarella i mamy pyszne fit zapiekanki :) W internecie jest masa przepisów na różne odsłony faszerowanej cukini, te ze zdjęcia zrobiłam z tego przepisu: KLIK

5. Danie a'la spaghetti


Znów będzie szybko, łatwo i smacznie. Zamiast pszennego makaronu spaghetti - pełnoziarnisty penne. Zamiast sosu pomidorowego i mięsa mielonego - szpinak z awokado. Zamiast żółtego sera - feta półtłusta. Odchudzone i naprawdę smaczne. Spróbujcie!

To moje pierwsze propozycje, ale nie zamierzam spocząć na laurach. Będę szukać i wypróbowywać kolejne pomysły na zdrowe, nietypowe obiady, które są proste i szybkie w przygotowaniu. Jeśli moje propozycje Wam się podobają, zapraszam również na mój instagram, tam wrzucam więcej tego, co dzieje się w mojej kuchni. A może Wy macie jakieś sprawdzone przepisy? Podsyłajcie i będziemy się wzajemnie inspirować. Buziaki!

1 komentarz:

  1. Info bagus Saya baru saja menemukan blog Anda dan telahmembaca bersama. Saya pikir saya akan meninggalkan komentar pertama saya.Saya tidak tahuharus berkata apa kecuali yang saya punya.

    OBAT PENGHANCUR MIOM

    OBAT JANTUNG BOCOR

    OBAT VITILIGO

    OdpowiedzUsuń